vedervärdigt

Arbetsförmedlingen gör ju aldrig något fel, del 3

Kategori: Verkligheten

Jag pratade återigen idag med min gamla chef. Nu när arbetsförmedlingen har kommit på att de har fått fel organisationsnummer (sådär ett halvår efter allt blev godkänt? när det inte ens är fel organisatiosnummer?) och vill ha nya papper om det hela blir allt ännu mer försenat. Och vad händer när papperna blir försenade? Pengarna (stödet från nystartsjobb) brinner inne. Med andra ord, jag kommer aldrig få några pengar. Jag har aldrig fått några heller. Jag har blivit så jävla lurad på detta här att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Min hyresvärd hade ringt mig idag såg jag, klart de undrar varför jag än en gång ligger efter med hyran...
 
Någonstans i den här soppan måste det finnas något som gör att jag får upprättelse. Skadestånd? Tjänstefel? Någon som vet hur det här fungerar och har några tips?
Kommentera inlägget här: