vedervärdigt

Har du stora fötter ska du skämmas!

Kategori: Allmänt tjaffs

I jakten på de perfekta festskorna. Eller klackskorna. Eller vad man nu vill ha. Det här har pågått i flera år och jag undrar FORTFARANDE - varför ska vi med något större fötter skämmas? Varför dras det ner på klack och detaljer så fort det överstiger storlek 41? Seriöst? Jag känner mig besviken om inte diskriminerad... (för att ta sig an den vanliga Svensson-attityden) men mest arg. Nog för att jag kan skapa mycket, men skor - vem fan gör det hemma i sitt vardagsrum?
 
Ett av tyvärr alltför många exempel:
PARTY WISHES INDEED! (innan vi väljer skostorlek)
 
 
Och nu till det slutgiltiga resultatet:
Seriöst? Vad fan är det det där!? Kolla bild nr 1 (den högre upp), hur mycket klackar, glitter och paljetter är det inte på dom skorna? Jag skäms faktiskt inte över mina fötter, däremot skäms jag över dom där skorna i storlek 42! 
Grattis till er som är nöjda med detta, jag är såfall glad för eran skull. Men jag är inte glad. 
 
Jag har mailat en del av huvudkontoren till företagen om detta men får mest luddiga svar tillbaka. Ett är "Tyvärr har inte så många så stora fötter och därför görs det inte så många skor i den storleken." Eller den här "Kvinnor med större fötter är oftast lite längre och vill inte ha höga klackar." Längre än vem? Jag sträcker mig 175 cm ovanför jorden, jag är lång, men jag är inte extremt lång. Det finns tjejer som är längre än mig med mindre fötter så den köper jag inte riktigt. Ibland händer det att jag får positiva svar tillbaka "Tack för ditt mail och tack för din åsikt! Vi ska se vad vi kan göra åt det här." Det gillar jag! Men när jag får negativt svar tillbaka som lika gärna hade kunnat heta "vi skiter väl i dina fötter, finns det skor redan i 42 så köp dom." Nej, tack. Jag köper inte fula skor.
 
Men för att vara positiv: Det finns jättebra sidor (eller EN sida) på nätet där jag har handlat en hel del och jag lär fortsätta handla därifrån i fortsättningen. Mina favoritskor därifrån och faller mig perfekt i smaken. Visst, de kostade lite men det får det gärna göra. Det är ett par svarta platåskor i låtsasskinn med en massa sylvassa nitar. Jeffrey Campbell - jag älskar dig!
 
Förstår ni nu varför pumpsen på bild nr 2 kan kasta sig i väggen? (eller direkt i soptunnan?)
Eller ännu bättre ur miljösynpunkt: Sluta tillverka dom. Bara... sluta.
 
Kommentera inlägget här: