vedervärdigt

Sanningen som hyresgäst

Kategori: Verkligheten

Visst känns det betydligt enklare att vara hyresgäst. Att inte behöva bry sig om något, bara att göra en felanmälan när något inte är som det ska. Jag kan säga såhär: kanske bryr sig inte hyresvärden om dig som hyresgäst. De bryr sig bara om det du har i plånboken. I dagens samhälle med bostadsbrist finns där en hel del fula fiskar - som gör allt (eller inget) för att suga ur oss stackars arbetande människors slantar och lägenheternas skick kan kvitta. Folk betalar. Folk måste betala. För de måste ha någonstans att bo.
 
Som hyregäst har du mer skyldigheter än rättigheter. Det vet jag nu efter 2,5 år i den här ruttna lägenheten (som jag tack och lov flyttar ifrån för gott på söndag) och alla dens brister. Att inte få avdrag på hyran när saker och ting inte är som det ska, är tydligen ingen rättighet. Den sviniga hyrevärden behöver inte göra det. De kan fortsätta suga dig på pengar, bara för att de kan. Ska jag över huvudtaget kunna gå vidare i det här behöver jag en advokat och dra detta till domstol. Om det är värt det? Absolut!
 
Hur jag än vrider och vänder på det här måste jag betala näst sista hyran. Jag kommer inte ifrån det, de jävla svinen RL-konsults fortsätter att suga pengar och se glada ut. Hyresgästföreningen är tyvärr inget jag kommer vända mig till fler gånger, de har inte kunnat hjälpa mig. Återigen får jag känslan av att man har mer skyldigheter än rättigheter som hyresgäst. 
 
Mitt ända sätt är att vända mig till media. Så mycket skit som RL-konsults ger sina hyresgäster så förtjänar företaget att gå under. Och jag hoppas på det. Jag har sagt det innan och jag säger det igen: kan man inte sköta ett företag så ska man inte ha ett heller!
 
 
Kommentera inlägget här: